English | 简体中文 | 繁體中文 | 한국어
Kitrons konsernsjef Peter Nilsson sykmeldt

(2019-01-03) Kitron ASAs konsernsjef Peter Nilsson skal behandles for en type kreft og forventes å være sykmeldt til slutten av juni 2019, da han igjen vil tre inn i sin stilling.

Fra og med i dag er finansdirektør Cathrin Nylander konstituert som konsernsjef. Nylander har vært finansdirektør i Kitron siden august 2013.

- Styret ønsker Peter god bedring og ser frem til han kommer tilbake til sommeren. I mellomtiden er vi sikre på at Cathrin og resten av ledergruppen vil gjøre en god jobb med å gjennomføre de ambisiøse planene for 2019, sier Tuomo Lähdesmäki, styreleder i Kitron ASA.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Tuomo Lähdesmäki, styreleder, tlf: +358 50 5879648
Cathrin Nylander, konstituert konsernsjef, tlf.: +47 900 43 284
E-post: [email protected]

Kitron er et av Skandinavias ledende foretak innen produksjon av elektronikk og relaterte tjenester for sektorene Forsvar/Luftfart, Energi/Telekom, Industri, Medisinsk utstyr og Offshore/Marine. Konsernet har virksomhet i Norge, Sverige, Litauen, Tyskland, Kina og USA. Kitron omsatte for om lag 2.4 milliarder kroner i 2017 og har om lag 1.450 ansatte. www.kitron.com

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12, og seksjon 3-4 av Oslo Børs løpende forpliktelser for børsnoterte selskaper.

This announcement is distributed by West Corporation on behalf of West Corporation clients.
Source: Kitron ASA via Globenewswire

Copyright © Thomson Reuters 2019. All rights reserved.
FRO - Update Regarding Front Altair
June 14, 2019 21:30 ET
Novartis continues to innovate in CML with long-term treatment-free remission results following Tasigna® use and promising combination data with investigational compound asciminib (ABL001)
June 14, 2019 08:30 ET